Repertuar
Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium

Cudowne życie
Paryż, rok 1963. Najmłodszy z rodzeństwa, Roland, jest wyjątkowym chłopcem. Lekarze orzekli, że nigdy nie będzie chodził, ale jego uparta matka – Esther – nie przyjmuje tego do wiadomości. Dzięki niezachwianej nadziei i wyparciu złych myśli, podejmuje walkę przeciwko (wydawałoby się) nieubłaganemu losowi. Jej ogromna charyzma oraz miłość, jej siła przekonywania, jej chęć do zabawy oraz skłonność do medycyny alternatywnej stanowią świat, w którym Roland poznaje cudowne życie, jakie jego matka sobie dla niego wymarzyła.

Koncert Damiana Holeckiego w Hutniku
Zapraszamy na koncert Damiana Holeckiego!
10 października 2025 r. | godz. 19:00
Gostyński Ośrodek Kultury "Hutnik"
Wieczór pełen emocji, romantyzmu i największych przebojów czeka na Was już 10 października! Damian Holecki – jeden z najbardziej cenionych artystów polskiej sceny muzycznej – wystąpi z wyjątkowym koncertem, w którym zaprezentuje swoje najbardziej lubiane utwory.
Damian Holecki to wokalista, kompozytor, pianista i autor tekstów, znany z takich przebojów jak „Mamo, dla Ciebie jestem”, „Czerwone róże”, „Po prostu dziękuję” czy „Złote kasztany”. Artysta z powodzeniem łączy muzykę popową, balladową i szlagierową, a jego utwory zdobywają serca publiczności od ponad dwóch dekad.
Nie tylko scena koncertowa – Damian to także twórca i prowadzący popularnych programów telewizyjnych i radiowych, takich jak „Muzyczna Kuchnia” i „Muzyczny Kącik Damiana Holeckiego”, emitowanych m.in. w TVS i Radiu Silesia.
Laureat licznych nagród, w tym dwukrotny „Wykonawca Roku” i autor Złotych Płyt, gwarantuje wieczór pełen muzycznych wzruszeń i niezapomnianej atmosfery!
------------------
Bilety ulgowe
Karta Seniora
Karta Dużej Rodziny
Przyjazny Samorząd
dostępne wyłącznie w kasie GOK Hutnik oraz kinie "Pod kopułą"
10 października 2025 r. | godz. 19:00
Gostyński Ośrodek Kultury "Hutnik"
Wieczór pełen emocji, romantyzmu i największych przebojów czeka na Was już 10 października! Damian Holecki – jeden z najbardziej cenionych artystów polskiej sceny muzycznej – wystąpi z wyjątkowym koncertem, w którym zaprezentuje swoje najbardziej lubiane utwory.
Damian Holecki to wokalista, kompozytor, pianista i autor tekstów, znany z takich przebojów jak „Mamo, dla Ciebie jestem”, „Czerwone róże”, „Po prostu dziękuję” czy „Złote kasztany”. Artysta z powodzeniem łączy muzykę popową, balladową i szlagierową, a jego utwory zdobywają serca publiczności od ponad dwóch dekad.
Nie tylko scena koncertowa – Damian to także twórca i prowadzący popularnych programów telewizyjnych i radiowych, takich jak „Muzyczna Kuchnia” i „Muzyczny Kącik Damiana Holeckiego”, emitowanych m.in. w TVS i Radiu Silesia.
Laureat licznych nagród, w tym dwukrotny „Wykonawca Roku” i autor Złotych Płyt, gwarantuje wieczór pełen muzycznych wzruszeń i niezapomnianej atmosfery!
------------------
Bilety ulgowe
Karta Seniora
Karta Dużej Rodziny
Przyjazny Samorząd
dostępne wyłącznie w kasie GOK Hutnik oraz kinie "Pod kopułą"

Smerfy: Wielki film
Kiedy Papa Smerf zostaje w tajemniczy sposób porwany przez Razamela i Gargamela, Smerfetka prowadzi misję Smerfów do prawdziwego świata, aby go uratować. Z pomocą nowych przyjaciół Smerfy odkrywają, co jest ich przeznaczeniem.

Teatr Polska 2025: Kruk z tower
Spektakl zrealizowany w ramach Sceny Inicjatyw Aktorskich ProScenium to kameralna i niezwykle aktualna opowieść o samotności, która staje się największym zagrożeniem współczesnego świata. Historia o niemożności skomunikowania się z najbliższymi i braku odwagi, by spotkać się z drugim człowiekiem twarzą w twarz, o trudach dojrzewania i zagrożeniach, jakie rodzi ucieczka w wirtualny świat.
Spektakl pokazuje zagrożenia i szanse jakie niesie za sobą Internet.
Bilet: 20 zł
Bilet ulgowy, grupowy: 15 zł (od 10 osób) do kupienia tylko w kasie GOK i kina „Pod Kopułą”
RECENZJE:
„Kruk z Tower” Andreia Iwanowa w reż. Roberta Latuska w Teatrze im. Jaracza w Łodzi. Pisze Sławomir Szczurek z Nowej Siły Krytycznej.
Jak daleko gotowi jesteśmy się posunąć w imię najwyższego z uczuć? W tym życiu wyznaczanym przez krótsze i dłuższe momenty, gdy kochamy za bardzo lub nie jesteśmy kochani wcale. Zwodnicze uczucie, jego nieustająco żarzące się pragnienie, utrzymanie go lub wzniecanie na nowo bywa prawdziwie wyczerpujące. Prowadzić też może w rejony, w które nikt nie chciałby tak naprawdę dojść.
Sprawy zachodzą zdecydowanie za daleko pomiędzy bohaterami spektaklu „Kruk z Tower” w Teatrze im. Stefana Jaracza w Łodzi. Matka (rewelacyjna Ewa Audykowska-Wiśniewska) stała się dla swojego syna Kostii (Mateusz Czwartosz) – jedynie eksponatem. Czymś co po prostu jest, zajmuje miejsce, obok czego można przejść nie zwracając nawet uwagi. Nie poświęcając mu czasu, nie wspominając o ewentualnym jego docenieniu. „Jest dla niego zwykłym popychadłem do gotowania i prania”. Matka odczuwa ten chłód, jest przekonana, że w jej dziecku nie ma miłości. Towarzysząca tej relacji plątanina krzyku i obraźliwych wyzwisk („suka”, „nienawidzę jej”), skrywanych pod powierzchnią emocji, staje się polem walki, rodzajem gry, którą należy toczyć, a najważniejszą jej zasadą jest to, by „nie pokazywać, że zmiękła ci rura”. Czyż właśnie rodzina nie jest tym audytorium, przed którym nie musi się udawać? Czy dom nie powinien być synonimem azylu i bezterminowej wizy do lepszego świata od świata zewnętrznego? Czy te cztery ściany nie zostały zbudowane właśnie po to, by rozklejać się w nich i składać na nowo? Wracać poobijanym i leczyć w nim rany? | Sławomir Szczurek
Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi
Obsada
Matka – Ewa Audykowska-Wiśniewska
Syn – Mateusz Czwartosz
Inni realizatorzy
Reżyseria: Robert LATUSEK
Scenografia i kostiumy – Katarzyna ZBŁOWSKA
Muzyka- Waldemar OSIECKI
Reżyseria światła – Olaf MAKIEWICZ
Inspicjentka, suflerka – Anna KRÓLIKOWSKA
Informacje
czas trwania: 75
grupa wiekowa: młodzież i dorośli
scenografia: Katarzyna Zbłowska
muzyka: Waldemar Osiecki
Pokazy spektakli odbywają się w ramach programu TEATR POLSKA realizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego
Strona programu: www.teatrpolska.pl
Spektakl pokazuje zagrożenia i szanse jakie niesie za sobą Internet.
Bilet: 20 zł
Bilet ulgowy, grupowy: 15 zł (od 10 osób) do kupienia tylko w kasie GOK i kina „Pod Kopułą”
RECENZJE:
„Kruk z Tower” Andreia Iwanowa w reż. Roberta Latuska w Teatrze im. Jaracza w Łodzi. Pisze Sławomir Szczurek z Nowej Siły Krytycznej.
Jak daleko gotowi jesteśmy się posunąć w imię najwyższego z uczuć? W tym życiu wyznaczanym przez krótsze i dłuższe momenty, gdy kochamy za bardzo lub nie jesteśmy kochani wcale. Zwodnicze uczucie, jego nieustająco żarzące się pragnienie, utrzymanie go lub wzniecanie na nowo bywa prawdziwie wyczerpujące. Prowadzić też może w rejony, w które nikt nie chciałby tak naprawdę dojść.
Sprawy zachodzą zdecydowanie za daleko pomiędzy bohaterami spektaklu „Kruk z Tower” w Teatrze im. Stefana Jaracza w Łodzi. Matka (rewelacyjna Ewa Audykowska-Wiśniewska) stała się dla swojego syna Kostii (Mateusz Czwartosz) – jedynie eksponatem. Czymś co po prostu jest, zajmuje miejsce, obok czego można przejść nie zwracając nawet uwagi. Nie poświęcając mu czasu, nie wspominając o ewentualnym jego docenieniu. „Jest dla niego zwykłym popychadłem do gotowania i prania”. Matka odczuwa ten chłód, jest przekonana, że w jej dziecku nie ma miłości. Towarzysząca tej relacji plątanina krzyku i obraźliwych wyzwisk („suka”, „nienawidzę jej”), skrywanych pod powierzchnią emocji, staje się polem walki, rodzajem gry, którą należy toczyć, a najważniejszą jej zasadą jest to, by „nie pokazywać, że zmiękła ci rura”. Czyż właśnie rodzina nie jest tym audytorium, przed którym nie musi się udawać? Czy dom nie powinien być synonimem azylu i bezterminowej wizy do lepszego świata od świata zewnętrznego? Czy te cztery ściany nie zostały zbudowane właśnie po to, by rozklejać się w nich i składać na nowo? Wracać poobijanym i leczyć w nim rany? | Sławomir Szczurek
Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi
Obsada
Matka – Ewa Audykowska-Wiśniewska
Syn – Mateusz Czwartosz
Inni realizatorzy
Reżyseria: Robert LATUSEK
Scenografia i kostiumy – Katarzyna ZBŁOWSKA
Muzyka- Waldemar OSIECKI
Reżyseria światła – Olaf MAKIEWICZ
Inspicjentka, suflerka – Anna KRÓLIKOWSKA
Informacje
czas trwania: 75
grupa wiekowa: młodzież i dorośli
scenografia: Katarzyna Zbłowska
muzyka: Waldemar Osiecki
Pokazy spektakli odbywają się w ramach programu TEATR POLSKA realizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego
Strona programu: www.teatrpolska.pl

Teatr Polska 2025: Sensus
„Sensus” to metaforyczna opowieść o miłości współczesnej pary trzydziestoparolatków, którzy mierzą się z wyzwaniami budowania związku. Inspirowany doświadczeniami i rozmowami „millenialsów”, eksploruje złożoność miłości w codziennym życiu pełnym szybkich zmian, oczekiwań społecznych, ciągłego samorozwoju. Bohaterowie, Ela i Filip, w towarzystwie lalkowych form, przenoszą widzów w świat emocji i wewnętrznych zmagań: od pierwszych spojrzeń, przez chemiczne reakcje, po kryzysy i tęsknoty.
Bilet: 20 zł
Bilet ulgowy, grupowy (od 10 osób) do kupienia tylko w kasie GOK i Kina „Pod Kopułą”: 15 zł
RECENZJE:
„Sensus” w reż. Agaty Puszcz w Instytucie Teatralnym w Warszawie. Pisze Marek Waszkiel na swoim blogu.
Jedno z nieoczywistych znaczeń łacińskiego słowa sensus to czucie, percepcja. W autorskiej interpretacji Natalii Sakowicz, artystki coraz silniej zaznaczającej swoją obecność, już nie tylko na polskim rynku teatralnym, pojęcie to związane jest ze świadomością ciała, uważnością i czułym dotykiem, przenoszonym na partnerującą aktorce lalkę teatralną. Dwa byty, ludzki i materialny, stają się jednością, choć ta jedność ma wiele oblicz. I jej skomplikowana natura ujawnia się zarówno w grze aktorskiej, jak przede wszystkim w działaniach animacyjnych, pozwalających lalce wyrazić stany, uczucia, reakcje będące elementem ukrytej ludzkiej natury.
Kiedyś Duda Paiva opowiadał, jak w młodości mierząc się z niedowidzeniem, opierał swoją dłoń na szyi brata, który stawał się jego przewodnikiem. Ręka Paivy przekształcała się w swoisty czujnik reakcji, za którym podążało jego ciało. Takim samym sensorem jest dłoń lalkarza wprowadzona do głowy animowanej lalki. Wywołuje działania całego korpusu animanta, reagującego każdym ruchomym elementem swojego ciała na bodźce wysyłane przez animatora. To trudna technika, wymagająca cierpliwości i długiej praktyki. Natalia Sakowicz nadała jej autorskie cechy, stale ją udoskonala, ale uzyskiwane efekty warte są trudu, wysiłku i poświęcenia.
Teatr Sakowicz/Cempura wystąpił właśnie z premierą najnowszego spektaklu. Nosi tytuł Sensus, więc jednoznacznie odnosi się do lansowanej metody pracy z animantem. Ale to nie jest godzinny warsztat lalkarski. To zaskakujące przedstawienie teatralne. Zaskakujące, bo trudno jest w nim znaleźć linearną fabułę, intensywne działania sceniczne, efektowne zwroty akcji. Wszystko dzieje się powoli, troszkę melancholijnie, chwilami poetycko, nawet wzruszająco, a pojawiające się sygnały zdarzeń trzeba samodzielnie układać w głowie, snuć własną opowieść, reagować na niuanse. Powstaje swoista łamigłówka. Nie wiem nawet, czy jednokrotne spotkanie z Sensusem pozwala odebrać wszystkie zawarte w nim sensy, podteksty, znaczenia. Pozwalam sobie jednak na posnucie tych refleksji, bo trudno przewidzieć, kiedy uda się zobaczyć spektakl ponownie, choć będzie to spotkanie i potrzebne, i zarazem bardzo oczekiwane. | Marek Waszkiel
Fundacja Teatr Sakowicz Cempura
Obsada
Natalia Sakowicz
Maciej Cempura
Inni realizatorzy
Reżyseria: Agata Puszcz
Koncepcja i gra aktorska: Natalia Sakowicz, Maciej Cempura
Dramaturgia: Zuzanna Bojda
Dialogi: Zuzanna Bojda, Natalia Sakowicz, Maciej Cempura
Lalki: Olga Ryl-Krystianowska, Czyni Cuda
Muzyka: Maciej Cempura
Choreografia: Iza Szostak
Reżyseria światła: Prot Jarnuszkiewicz
Informacje
czas trwania: 60 min
grupa wiekowa: młodzież i dorośli
scenografia: Olga Ryl-Krystianowska, Czyni Cuda
choreografia: Iza Szostak
muzyka: Maciej Cempura
dramaturgia: Zuzanna Bojda
Pokazy spektakli odbywają się w ramach programu TEATR POLSKA realizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego
Strona programu: www.teatrpolska.pl
Bilet: 20 zł
Bilet ulgowy, grupowy (od 10 osób) do kupienia tylko w kasie GOK i Kina „Pod Kopułą”: 15 zł
RECENZJE:
„Sensus” w reż. Agaty Puszcz w Instytucie Teatralnym w Warszawie. Pisze Marek Waszkiel na swoim blogu.
Jedno z nieoczywistych znaczeń łacińskiego słowa sensus to czucie, percepcja. W autorskiej interpretacji Natalii Sakowicz, artystki coraz silniej zaznaczającej swoją obecność, już nie tylko na polskim rynku teatralnym, pojęcie to związane jest ze świadomością ciała, uważnością i czułym dotykiem, przenoszonym na partnerującą aktorce lalkę teatralną. Dwa byty, ludzki i materialny, stają się jednością, choć ta jedność ma wiele oblicz. I jej skomplikowana natura ujawnia się zarówno w grze aktorskiej, jak przede wszystkim w działaniach animacyjnych, pozwalających lalce wyrazić stany, uczucia, reakcje będące elementem ukrytej ludzkiej natury.
Kiedyś Duda Paiva opowiadał, jak w młodości mierząc się z niedowidzeniem, opierał swoją dłoń na szyi brata, który stawał się jego przewodnikiem. Ręka Paivy przekształcała się w swoisty czujnik reakcji, za którym podążało jego ciało. Takim samym sensorem jest dłoń lalkarza wprowadzona do głowy animowanej lalki. Wywołuje działania całego korpusu animanta, reagującego każdym ruchomym elementem swojego ciała na bodźce wysyłane przez animatora. To trudna technika, wymagająca cierpliwości i długiej praktyki. Natalia Sakowicz nadała jej autorskie cechy, stale ją udoskonala, ale uzyskiwane efekty warte są trudu, wysiłku i poświęcenia.
Teatr Sakowicz/Cempura wystąpił właśnie z premierą najnowszego spektaklu. Nosi tytuł Sensus, więc jednoznacznie odnosi się do lansowanej metody pracy z animantem. Ale to nie jest godzinny warsztat lalkarski. To zaskakujące przedstawienie teatralne. Zaskakujące, bo trudno jest w nim znaleźć linearną fabułę, intensywne działania sceniczne, efektowne zwroty akcji. Wszystko dzieje się powoli, troszkę melancholijnie, chwilami poetycko, nawet wzruszająco, a pojawiające się sygnały zdarzeń trzeba samodzielnie układać w głowie, snuć własną opowieść, reagować na niuanse. Powstaje swoista łamigłówka. Nie wiem nawet, czy jednokrotne spotkanie z Sensusem pozwala odebrać wszystkie zawarte w nim sensy, podteksty, znaczenia. Pozwalam sobie jednak na posnucie tych refleksji, bo trudno przewidzieć, kiedy uda się zobaczyć spektakl ponownie, choć będzie to spotkanie i potrzebne, i zarazem bardzo oczekiwane. | Marek Waszkiel
Fundacja Teatr Sakowicz Cempura
Obsada
Natalia Sakowicz
Maciej Cempura
Inni realizatorzy
Reżyseria: Agata Puszcz
Koncepcja i gra aktorska: Natalia Sakowicz, Maciej Cempura
Dramaturgia: Zuzanna Bojda
Dialogi: Zuzanna Bojda, Natalia Sakowicz, Maciej Cempura
Lalki: Olga Ryl-Krystianowska, Czyni Cuda
Muzyka: Maciej Cempura
Choreografia: Iza Szostak
Reżyseria światła: Prot Jarnuszkiewicz
Informacje
czas trwania: 60 min
grupa wiekowa: młodzież i dorośli
scenografia: Olga Ryl-Krystianowska, Czyni Cuda
choreografia: Iza Szostak
muzyka: Maciej Cempura
dramaturgia: Zuzanna Bojda
Pokazy spektakli odbywają się w ramach programu TEATR POLSKA realizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego
Strona programu: www.teatrpolska.pl

Teatr Polska 2025: Zmień się
Gąsienica Zuza chce się zmienić – chce być inna, lepsza. Inne gąsienice już dawno zawinęły się w kokon, a niektóre już nawet są pięknymi motylami. Żuk gnojarz Ziuta uważa, że zmiana to fanaberia. Po co się zmieniać? Trzeba tylko toczyć swoją kulkę kupy. Takie jest życie. Która ma rację? A może obie ją mają?
„Zmień się” to współczesna baśń o tym, że wszystko się zmienia – niesamowita komedia lalkowa dla dzieci powyżej 4. roku życia i bliskich im dorosłych.
___________________
Bilet: 20 zł
Bilet ulgowy, grupowy: 15 zł (od 10 osób)
do kupienia tylko w kasie GOK Hutnik i kinie „Pod Kopułą”
RECENZJE:
„Zmień się” Agnieszki Kochanowskiej w reż. Luci Vrany Svobodovej w Olsztyńskim Teatrze Lalek. Pisze Hania Wittstock w AICT Polska. Najnowsza premiera „Zmień się” według dramatu Agnieszki Kochanowskiej w reżyserii Luci Vrany Svobodovej, która jest również autorką scenografii, to bajka o drodze do zmiany, ale też o podążaniu za marzeniem, o akceptacji siebie i przyjaźni. Trochę tych wątków jest, a wszystko to wpisane w świat owadów i przyrodę, w jej różnorodność, instynktową zaradność i strachliwą niemoc, piękno i brzydotę, ale przede wszystkim nieuchronną cykliczność.
Spektakl „Zmień się” urzeka stroną plastyczną. Zarówno scenografia, jak i lalki tworzą spójne estetycznie uniwersum. Kręgi, z których każdy tworzy mikro scenkę, malutką cząstkę baśniowego lasu, wypełniają kameralną scenę. Jest w tej kompozycji ogromna wrażliwość na detal. Źdźbła trawy, kawałki mchu, kora drzew, kolorowe grzyby, wszystko to tworzy miejsce bezpieczne i przyjazne, choć nie pozbawione trochę zagadkowości. W tym świecie postaci nakreślone są również z wielobarwną czułością, zarówno w formie, jak i interpretacji, do tego ze sporym poczuciem humoru. Zuza Karoliny Sadowskiej przechodzi przez zniecierpliwienie, bezradność i nawet histerię, ewoluuje emocjonalnie w drodze do bycia lepszą. Kontrastuje z nią postać nieco surowej Ziuty (Hanna Banasiak) i jej chwilami ascetyczny spokój, pod którym kryją się jednak emocje, czemu daje wyraz w monologu o wyborze drogi życiowej. | Hania Wittstock
Olsztyński Teatr Lalek
Obsada
Hanna Banasiak, Jakub Ignasiak, Mateusz Mikosza, Marcin Młynarczyk, Karolina Sadowska
Inni realizatorzy
Autorka: Agnieszka Kochanowska
Reżyseria, scenografia: Lucia Vrana Svobodová
Muzyka: Miłosz Sienkiewicz
Informacje
czas trwania: 55 minut
grupa wiekowa: dzieci
scenografia: Lucia Vrana-Svobodova
muzyka: Miłosz Sienkiewicz
Pokazy spektakli odbywają się w ramach programu TEATR POLSKA realizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego
Strona programu: www.teatrpolska.pl
„Zmień się” to współczesna baśń o tym, że wszystko się zmienia – niesamowita komedia lalkowa dla dzieci powyżej 4. roku życia i bliskich im dorosłych.
___________________
Bilet: 20 zł
Bilet ulgowy, grupowy: 15 zł (od 10 osób)
do kupienia tylko w kasie GOK Hutnik i kinie „Pod Kopułą”
RECENZJE:
„Zmień się” Agnieszki Kochanowskiej w reż. Luci Vrany Svobodovej w Olsztyńskim Teatrze Lalek. Pisze Hania Wittstock w AICT Polska. Najnowsza premiera „Zmień się” według dramatu Agnieszki Kochanowskiej w reżyserii Luci Vrany Svobodovej, która jest również autorką scenografii, to bajka o drodze do zmiany, ale też o podążaniu za marzeniem, o akceptacji siebie i przyjaźni. Trochę tych wątków jest, a wszystko to wpisane w świat owadów i przyrodę, w jej różnorodność, instynktową zaradność i strachliwą niemoc, piękno i brzydotę, ale przede wszystkim nieuchronną cykliczność.
Spektakl „Zmień się” urzeka stroną plastyczną. Zarówno scenografia, jak i lalki tworzą spójne estetycznie uniwersum. Kręgi, z których każdy tworzy mikro scenkę, malutką cząstkę baśniowego lasu, wypełniają kameralną scenę. Jest w tej kompozycji ogromna wrażliwość na detal. Źdźbła trawy, kawałki mchu, kora drzew, kolorowe grzyby, wszystko to tworzy miejsce bezpieczne i przyjazne, choć nie pozbawione trochę zagadkowości. W tym świecie postaci nakreślone są również z wielobarwną czułością, zarówno w formie, jak i interpretacji, do tego ze sporym poczuciem humoru. Zuza Karoliny Sadowskiej przechodzi przez zniecierpliwienie, bezradność i nawet histerię, ewoluuje emocjonalnie w drodze do bycia lepszą. Kontrastuje z nią postać nieco surowej Ziuty (Hanna Banasiak) i jej chwilami ascetyczny spokój, pod którym kryją się jednak emocje, czemu daje wyraz w monologu o wyborze drogi życiowej. | Hania Wittstock
Olsztyński Teatr Lalek
Obsada
Hanna Banasiak, Jakub Ignasiak, Mateusz Mikosza, Marcin Młynarczyk, Karolina Sadowska
Inni realizatorzy
Autorka: Agnieszka Kochanowska
Reżyseria, scenografia: Lucia Vrana Svobodová
Muzyka: Miłosz Sienkiewicz
Informacje
czas trwania: 55 minut
grupa wiekowa: dzieci
scenografia: Lucia Vrana-Svobodova
muzyka: Miłosz Sienkiewicz
Pokazy spektakli odbywają się w ramach programu TEATR POLSKA realizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego
Strona programu: www.teatrpolska.pl

Vinci 2
Cuma (Robert Więckiewicz), emerytowany mistrz złodziejskiego fachu, wiedzie spokojne życie na andaluzyjskim wybrzeżu Hiszpanii. Niespodziewanie dostaje propozycję kolejnego skoku. Odmawia – aż dowiaduje się, że Chudy (Mirosław Haniszewski) – dawny partner Grubego, dziś rywal – planuje największy napad w Krakowie i to bez niego. Co gorsza, z nową, młodą ekipą – szybką, pewną siebie i działającą bez sentymentów (Piotr Witkowski, Jakub Hycnar). Dla Cumy to nie tylko wyzwanie. To sprawa osobista. Wraca, żeby udowodnić, że nadal jest złodziejem numerem jeden. Żeby odzyskać szacunek. I wyrównać rachunki. Razem z dawnymi przyjaciółmi (Borys Szyc, Kamilla Baar, Jacek Król) i na nowo skompletowaną ekipą (Zofia Jastrzębska, Jan Sałasiński) Cuma wchodzi do gry na własnych zasadach. Plan? Prosty: ukraść to, co planują inni, i zrobić to lepiej. Szybko jednak wszystko zaczyna wymykać się spod kontroli. Problem w tym, że nikt nie gra tu czysto. Cuma trafia na celownik upartego gliny (Łukasz Simlat) i bezwzględnego agenta FBI, niegdyś komisarza Wilka (Marcin Dorociński), który wraca do Krakowa z nową misją i starymi porachunkami. Rozpoczyna się gra o najwyższą stawkę – pełna podstępów, zaskoczeń i mistrzowskich trików.

Zespół Pieśni i Tańca "Śląsk" - Znaszli ten kraj
"Znaszli ten kraj" to sceniczna podróż po Polsce, podczas której widz poznaje barwne stroje, muzykę, tańce oraz piosenki charakterystyczne dla poszczególnych regionów kraju. Stylizowane stroje ludowe niczym w kalejdoskopie, zmieniają się podczas każdego tańca tworząc niezapomnianą feerię barw urzekającą publiczność. polskie tańce ludowe i narodowe takie jak: Trojak, Kujawiak-Oberek, Polonez-Mazur czy żywiołowy Krakowiak przeplatane znanymi utworami wokalnymi w wirtuozerskim wykonaniu solistów chóru stanowią doskonałą oprawę artystyczną wielu uroczystości.
W koncercie tym usłyszymy: "Karolinkę", "Szła dzieweczka", "Poszła baba do sąsiada", a także "Dzióbka dej". Utwory, które nuci z nami cała Polska.
--------
Bilety ulgowe (Karta Seniora, Karta Dużej Rodziny, Przyjazny Samorząd) dostępne wyłącznie w kasie GOK Hutnik oraz kinie "Pod kopułą"
W koncercie tym usłyszymy: "Karolinkę", "Szła dzieweczka", "Poszła baba do sąsiada", a także "Dzióbka dej". Utwory, które nuci z nami cała Polska.
--------
Bilety ulgowe (Karta Seniora, Karta Dużej Rodziny, Przyjazny Samorząd) dostępne wyłącznie w kasie GOK Hutnik oraz kinie "Pod kopułą"
Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.